מצב קריאה

גודל גופן:
א
 
א
 
א

[איכה אראך]

מאת: דוד פוגל

מצב זכויות יוצרים:

נחלת הכלל [?]

פרטי מהדורת מקור:

תל אביב: הקיבוץ המאוחד; 1998

סוגה:

שפת מקור: עברית

אֵיכָה אֶרְאֵךְ, רַעְיָה,

עוֹמְדָה בוֹדֵדָה

תּוֹךְ סַעֲרוֹת הַיָּגוֹן,

וְלִבִּי לֹא יִרְעָד?


וְהֵן כְּבָר לַיִל עָמֹק,

שָׁחוֹר מִשְּׁחוֹר עֵינֵךְ,

דּוּמָם נוֹפֵל אֱלֵי תֵבֵל.


וּכְבָר נָגַע תַּלְתַּלָּיִךְ.


קוּמִי!

יָדִי תֹאחַז אֶת יָדֵךְ

הַחוֹלְמָה

וְאַט אֶנְהָגֵךְ בֵּין הַלֵּילוֹת.


תּוֹךְ עַרְפִלֵּי יַלְדוּת חִוְרִים

כֹּה נָחַנִי אָבִי

אֶל בֵּית הַתְּפִלָּה. –

דוד פוגל
שיתוף, תגיות, המלצות, ורשימות קריאה   
תגיות ליצירה
המלצות קוראים
0 קוראות וקוראים אהבו את היצירה, 0 המלצות כתובות
עוד מיצירותיו של דוד פוגל
יצירה בהפתעה
רקע

הרהורים בימי חגינו

מאת זלמן אפשטין (מאמרים ומסות)

המושגים “קודש” ו“חול” כשני גורמים נפרדים של חיי האדם עוברים כחוט השני את כל השטח התרבותי של האנושיות, בכל התקופות ובכל העמים והלשונות, מימי בראשית עד היום הזה. צורה תמידה כזו מראה לדעת, כי לפנינו לא איזה יצור דמיון, אשר לעומת שבא יוכל גם ללכת, לא חזיון זמני, עראי, בן שעתו, אלא חזיון אנושי כללי, הבחנה נפשית עמוקה, אשר שרשיה נעוצים בפסיכיקה האנושית. אמנם הגדרתם העיונית של המושגים האלה, קביעותם ופרסומם מימות עולם, נותנים מקום לחלוקי דעות, השונות זו מזו מן הקצה אל הקצה, ויש כאן מקום לשנויי ערכין באופן מפתיע, אבל ההווי האנושי סלל לו לפי תומו נוסח קבוע בתפיסת המושגים האלה, והנוסח הזה הוא המושל בשוק החיים, והאדם הבינוני מקבלו כמו שהוא מבלי חשוב הרבה. הנוסח הזה מחליט בפשטות מסוימת: קודש – זו דת וכל המסתעף ממנה, וחול – אלה הם החיים המוחשיים, הנשענים על חוקי הטבע ותביעותיהם.


רקע

לדף הבית

פרויקט בן-יהודה הוא מיזם התנדבותי ליצירת מהדורות אלקטרוניות של ספרות עברית והנגשתן לציבור.