מצב קריאה

גודל גופן:
א
 
א
 
א

[בואו וראו הוד חתן]

מאת: יהודה הלוי

מצב זכויות יוצרים:

נחלת הכלל [?]

סוגה:

שפת מקור: עברית

בֹּאוּ וּרְאוּ הוֹד חָתָן

וְהוֹד שֻׁשְׁבִינָיו סְבִיבוֹ

וְשִׂמְחוּ בְּיוֹם חֲתֻנָּתוֹ

וּבְיוֹם שִׂמְחַת לִבּוֹ

יְגִילוּן אֲצִילֵי הֲמוֹנָי

הַיּוֹם בְּעָרְכִי רְנָנַי

בְּאָמְרִי לְשֹׁמְרֵי אֱמוּנָי

זֶה הַיּוֹם עָשָׂה אֲדֹנָי

נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ

וְיַעֲלַת חֵן תִּתְעוֹרֵר

וּבֵין עֲלָמוֹת תִּשְׂתָּרֵר

וְשִׁירֵי יְדִידוֹת תְּבָרֵר

וְלִקְרַאת דּוֹדָהּ תְּשׁוֹרֵר

לֵאמֹר אֵלַי תָּבֹא

דַּדֶּיה יְרַוּוּן דּוֹדָהּ

וְיִתְעַנֵּג בְּמַצְפּוּן רְבִידָהּ

בְּשִׁבְתָּהּ לְנֶגְדוֹ כְּשֵׁדָּה

וְהוּא מִתְרַפֵּק לְצִדָּה

כְּמוֹ מֶלֶךְ בִּמְסִבּוֹ

הָיֹה יִהְיֶה לְעֵינָיִם

נֶחְמָד כְּאוֹר צָהֳרָיִם

וּבֵן יְהוּדָה וְאֶפְרַיִם

כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מַיִם

עוֹדֶנּוּ בְּאִבּוֹ.

יהודה הלוי
שיתוף, תגיות, המלצות, ורשימות קריאה   
תגיות ליצירה
המלצות קוראים
0 קוראים אהבו את היצירה, 0 המלצות כתובות
עוד מיצירותיו של יהודה הלוי
יצירה בהפתעה
רקע

אות לטובה

מאת משה ליב לילינבלום (מאמרים ומסות)

מתוך שלא תמיד יוכל האדם לדעת את ערך כחותיו בטרם נאבק עם אחרים, הנה בכל עת יוכל האדם להבין עד כמה גדול כחו, אם ישית לב למספר משנאיו, אשר נקבצו עליו להלחם בו.

אם “שונאי-ציון” ומטיפי ההתבוללות לא יניחו שום שעת-הכושר להלחם עם “חובבי-ציון” ובעלי-ברית ישוב ארץ-ישראל וקבוץ-גליות, אם ה“איזראעליטא” הפולנית, ה“וואסחאד”, “הצפירה” ואיזו יהודים מסופרי מכתבי-העת הכוללים לא יניחו את ידם מלהלחם עם הלאומיים וכל הנושאים את נפשם ליסוד מושבות בארץ-ישראל – אות לטובה הוא כי רב כח הלאומיים, עד שמשנאיהם לא יוכלו לישון במנוחה, פן חלילה תגבר ידם, ואלילי האסימילאציה, אשר הם נכונים להקריב על מזבחם את ישראל כלו ועתידותיו, – כעשן יכלו.

ומה יענו הלאומיים? האם יבואו בדברים עם השוטים שאינם יודעים לשאול ואמורים במכתב-העתי “נאָוואָסטי” (שנת תרמ"ה No. 249 ) וה“ווארשאווסקי דניעווניק”, שכל התנועה הפאליסטינית נתעוררה על-ידי מלמדים שאבדו את תלמידיהם, רבנים שנלאו בפלפוליהם וקדושי החסידים? האם ישאלו את החכמים בעיניהם ההם לאמר: אחרי מי אפוא יצאתם לרדוף, גבורי האסימילאציה, אחרי חובשי בית-המדרש וראשי החדרים? או האם יבואו הלאומיים בוכוחים עם בני ממר ליולדתם, כהאיזראעליטא" הפולנית המכחשת בלאומית ישראל וכפלוני הצרפתי בן דת משה (במחילת כבודו), אשר בספרו Reflexion sur les juifs הוא מעלה גרה את הבלי רינאן ואומר אחריו מלה במלה, כי הידוהים בזמן הזה הם זרע כל מיני ערב-רב שבעולם, אך לא זרע היהודים הקדמונים (עי' “וואסחאד” שנת תרמ"ה לחודש נאיאבר (162–167), כאילו הצליח לרינאן להביא אפילו הוכחה אחת להשערותיו שבדה מלבו?

רקע

לדף הבית

פרויקט בן-יהודה הוא מיזם התנדבותי ליצירת מהדורות אלקטרוניות של ספרות עברית והנגשתן לציבור.