מצב קריאה

גודל גופן:
א
 
א
 
א

עַל הַבְּאֵר שֶׁבַּגַּן

מאת: משה בסוק

מצב זכויות יוצרים:

מוגש ברשות פרסום [?]

סוגה:

שפת מקור: עברית

עַל הַבְּאֵר הַסְּתוּמָה שֶׁבַּגַּן אָז יָשַׁבְנוּ,

אַתְּ וַאֲנִי.

גָּדַלְנוּ מְאֹד. בַּשָּׁעָה כֹּה שָׂגַבְנוּ.

וְאֵיךְ? — לֹא יָדַעְנוּ, לֹא אַתְּ, לֹא אֲנִי.

בְּרֹךְ שֶׁל קְטִיפָה הֻקַּף הָעוֹלָם.

הוֹדֵינוּ לְמִי. בְּחֶסֶד הַדְּמִי.

“דְּבָרֶיךָ רַכִּים מִקְּטִיפָה וּמֵעֶרֶב” —

זֶה פִּיךְ הֵעִיד בִּי, לֹא יָדַעְתִּי אֲנִי.

דְּבָרִים לֹא אָמַרְתִּי — רַק קוֹל קָרָא בִּי

מִן הַבְּאֵר הַסְּתוּמָה.

דִּמְמָתֵךְ לִי הֶחֱזִירָה הֵדִים אֲלָפִים,

כְּאֶל יַעַר הִקְשַׁבְנוּ, גַּם אַתְּ, גַּם אֲנִי.

עָבְרוּ רְגָעַי, חָלְפוּ עַל פָּנַיִךְ:

אִילָן אַתְּ צוֹפָה בִּי, אֲנִי — הַנָּהָר.

יָפִית, הַשְּׁתוּלָה. זַכִּים רְגָעַי;

נְתִיבָם לֹא נֵדַע, לֹא אַתְּ, לֹא אֲנִי.

הָיָה הַגַּן הַקָּטָן בֵּית-מִקְדָּשׁ שֶׁנֵּעוֹר.

אֱלֹהִים מִתְהַלֵּךְ בּוֹ, אֵלֵינוּ קָרֵב.

אֱמוּנִים לֹא נִשְׁבַּעְנוּ, בְּרִית לֹא כָּרַתְנוּ —

וּנְכַהֵן לוֹ בַּקּדֶשׁ, גַּם אַתְּ, גַּם אֲנִי — —


חשון תש"ב

משה בסוק
שיתוף, תגיות, המלצות, ורשימות קריאה   
תגיות ליצירה
המלצות קוראים
0 קוראות וקוראים אהבו את היצירה, 0 המלצות כתובות
עוד מיצירותיו של משה בסוק
רקע
משה בסוק

יצירותיו הנקראות ביותר של משה בסוק

  1. איש-צבא יהודי: פריץ יורדן (זכרונות ויומנים)
  2. לרומאן רולאן (מכתבים)
  3. אגרות לא"פ צ'כוב (מכתבים)
  4. לא"י רופין (מכתבים)
  5. אגרת לאנטול פראנס (מכתבים)

לכל יצירות משה בסוק בסוגה שירה

לכל יצירות משה בסוק

יצירה בהפתעה
רקע

מחשבות ומעשים 2

מאת אלחנן ליב לוינסקי (מאמרים ומסות)


מה יחשוב ישראל ומה יעשה ישראל – אם נשפוט על פי הידיעות הבאות בהעתונים העברים, הנה ישראל ברוסיה לא יחשוב מאומה ולא יעשה מאומה, וכל עסקו הוא רק הרבנות והרבנים:לילך “לבתי בחירה”, לבחור “רבנים מטעם הממשלה”, “להטיל כדורים”, לקרוא תגר על הבחירות, לשלח “כתבים” לרבני התורה, לקצץ את האופנים מעל העגלות של הרבנים היוצאים את העיר ולסדר קבלת-פנים להרבנים הבאים. זהו המעשה, והמחשבה היחידה היא:איך ליחד את הרבנות הכפולה, שהרב יהיה אחד ושמו אחד. “הרבנים והרבנות” זוהי “בת קול” היוצאת מחורבת חיינו ומספרותנו היומית. אין אומר ואין דברים זולתי “הרבנות הכפולה”, כאילו נצטמצמו כל חיינו רק בנקודה זו. והיה ביום “הגדול והמאושר” ההוא, עת המצא ימצא פתרון נכון לשאלה הארורה הזאת, הממררת, לפי דברי העיתונים, את חיינו, והיה והרב ודתי והרב “מטעם” אחד, ושכירותיו קצובות ומשכורתו איתן, – אז יתקע בשופר גדול, ויושע יהודה, וישראל ישכון לבטח, והכל על מקומו יבוא בשלום; אז תהא סלולה הדרך לאשרנו, ולא נדע רע ולא נפחד מאומה. דאגת הפרנסה ויתר הדאגות מאן דכר שמן;

; Was schert mich Kind?, Was schert mich Weib

Ich trage weit besseres Verlangen

Lass sie betteln gehn wenn sie hungrig sind –

(Mine Kaiser mein Kaiser gefangen! (Heine.


רקע

לדף הבית

פרויקט בן-יהודה הוא מיזם התנדבותי ליצירת מהדורות אלקטרוניות של ספרות עברית והנגשתן לציבור.