לוגו
הש"ד אשם בכל, או: סוד ההצלחה של בגין
פרק:
מיקום ביצירה:
0%
X
F
U

הש"ד אשם בכל, או: סוד ההצלחה של בגין / חגי אשד

© כל הזכויות שמורות. החומר מובא ברשות בעלי הזכויות.


אומרים כי מנחם בגין ומקורביו האמיתיים מימי האצ“ל נוהגים לכנות בינם לבין עצמם את ראשי המערך בכינוי “ש”דים”. לא להיבהל. זו בסך הכל צורה אחרת של הכינוי שהיה בשימוש בפירסומים הפנימיים של האצ“ל לציון שמה של ה”הגנה" – ש“ד. (את עצמו כינה האצ“ל בשם “המעמד”, את הלח”י – “הפלג” ואת ה“הגנה” – ש"ד). לא היה פירוש רשמי לראשי התיבות האלה, הסבר שניתן בעל פה היה שהכוונה היא, סליחה על הביטוי, ל”שמאל דראק" (באלף סגולה).

הבקיאים בנושא יודעים לספר, כי מקור הגנאי הזה היה בהתייחסות לשבעה עשר מפקדים של “ההגנה הלאומית”, שהתפלגו מה“הגנה” בתחילת שנות השלושים ואחר-כך חזרו בהם ושוב אל שורות ה“הגנה”, לפני שה“ההגנה הלאומית” הפכה סופית לארגון נפרד בשם “הארגון הצבאי הלאומי” (אצ"ל). אלה זכו בפי חבריהם לכינוי “שבעה עשר דראֶקֶס”. כינוי הגנאי הזה הפך במשך הזמן לכינוי רשמי (פנימי) של האצ“ל ביחס ל”הגנה" ולראשיה ולכל מפלגות השמאל ביישוב דאז. כזה היה הכינוי וזה היה היחס הנפשי העמוק והאמיתי אל השמאל מאז ועד היום.

הש“ד של היום, מיותר לומר, הוא המערך, הקיבוצים, ההסתדרות, “סולל בונה”, וכמובן שמעון פרס (“פרס הוא הרס”, לפי סיסמת הליכוד). לאחרונה ­ במקצת גם יצחק רבין, מאז שהתפייס עם “פרס- הרס”. בקיצור, כל אלה שהם אבות הטומאה המוקצים מחמת מיאוס – מנגנון, שחיתות, פרוטקציה, “שנור”. זה מה שהיה. וזה הוא הש”ד עד היום.

הש“ד אשם בכל. בכך אין ספק. הש”ד אשם שאין מקלטים מודרניים ומרווחים בקרית-שמונה ושהוא לא מנקה אותם במקום התושבים. לא צה“ל קבע את גודל המקלטים. לא יכול להיות. הש”ד בנה את המקלטים הישנים, כנראה בכוונה שיהיה צפוף ומצחין. הש“ד אשם שהמחבלים ממשיכים לירות קטיושות על קרית-שמונה. עובדה שמי שספג עלבונות והאשמות על כך היה יצחק רבין, כשמיהר לבקר בקרית-שמונה. לא השר דוד לוי שבא אחריו, ומובן שלא מנחם בגין. מה פתאום להאשים אותם במשהו? הם ש”ד, חס וחלילה?

כשמנחם בגין מוותר על כל סיני זו הוכחה שהוויתור הוא טוב, מלבד זה, שהיה בוודאי הכרחי. כשהש“ד (המערך, יצחק רבין, שמעון פרס או אחרים, מה זה משנה) מוותר על חלק קטן מסיני, זו הוכחה שהנסיגה היא אסון והש”ד מוכר את ארץ-ישראל לערבים בחינם, מתוך תאוות השחיתות, הכניעה והבגידה הטבועות בו מיסודו.

הש“ד אשם בכל. זה החל עוד בשנות החמישים הראשונות, כשהוא זרק את כל העולים החדשים למעברות ושילשל לכיסו (זהו העיסוק הבזוי שרק הש"ד עוסק בו ועליו מחייתו) את כל כספי ה”שנור" מאמריקה והשילומים מגרמניה, במקום לחלק אותם בצדק בין כל העולים החדשים. הש“ד ניסה לרמות אותם, אבל מנחם בגין פקח את עיניהם. הוא חישב ומצא שלכל אחד מהם מגיע סכום של 4000 דולר, שהש”ד (אז היה מפא"י, אבל זה הכל אותו דבר, לא חשוב השם) עשק כל אחד מהם ולקח לעצמו כדי להשמין ולהסתאב על חשבון העולים במעברות. מנחם בגין לא עבר בשתיקה על העוול הזה. הוא הלך למעברות ואמר למאזיניו: אתה, אתה ואתה, כל אחד מכם, היה צריך לקבל 4000 דולר. נכון שלא קבלת? את הכסף הזה הם מחלקים רק לאנ"ש (אנשי שלומם) בפתקים קטנים, על-פי כללי השחיתות והפרוטקציה. זה היה הזרע.

מנחם בגין התפאר, בחגיגות הנצחון בבחירות האחרונות, בברית שהוא כרת עם שוכני המעברות בשנות החמישים הראשונות. זאת היתה הברית. זה היה ועודנו הקוד. זהו סוד ההצלחה של מנחם בגין מאז ועד היום. “השילוש של “אנחנו-אתם-הם”. אנחנו ואתם בסדר גמור. הם – ההיפך הגמור. הם נגדנו ונגדכם, אנחנו ואתם ביחד נלמד אותם לקח שלא ישכחו לעולם. אנחנו – בוודאי שאנחנו בסדר. אנחנו לוחמי אצ”ל הגיבורים, שנלחמו נגד הבריטים, חירפנו נפשנו, סבלנו והקרבנו הכל למען העם והמולדת. למענכם. אני גר היום בדירה צנועה ברחוב רוזנבאום בתל-אביב ולא חסר לי שום דבר. לא כמו הקיבוצניקים הללו, השכנים שלכם, עם בריכות השחיה, הבניינים הנאים, הדשאים הירוקים.

אנחנו, לוחמי המחתרת, נתנו כל מה שהיה לנו (וזה נכון כמובן), לא ביקשנו דבר ולא קיבלנו דבר. אנחנו באמת בסדר גמור. גם אתם בסדר גמור. אתם לא חייבים לתת כלום. רק לקבל. לא צריך לעבוד. לא צריך להתאמץ. לא צריך לחסוך. לא צריך ללמוד. לא צריך לוותר על שום דבר לאף אחד. לא ליהודים ובוודאי שלא לגויים. הכל מגיע לכם: 4000 דולר. טלוויזיות צבעוניות בזול. רווחים בבורסה בלי להתאמץ. תוספת יוקר מאה אחוז. שלום. שטחים. הכל. בחינם, בלי תמורה. למה מגיע לכם? למה לא? למי מגיע? לש“ד? למערך? לקיבוצניקים עם בריכות השחיה? לפרוטקציוניסטים? לאלה שגזלו ועשקו אתכם ואותנו כל השנים מה”סזון" ו“אלטלנה” ועד המעברות וחילקו הכל לעצמם בפתקים קטנים? יותר לא ניתן להם כלום. ניקח לעצמנו כל מה שמגיע לנו – אנחנו ואתם.

הם לא יקבלו כעת שום דבר. הם לא יהיו פקידים בכירים ומנהלי חברות, יושבי-ראש של ועדות בכנסת, לא יקבלו מענקים ואשראי חינם ומחיקת חובות לחברות פושטות רגל. עכשיו זה הכל שלנו ושלכם. ושיתרגלו גם לא לדבר יותר מדי (מה יש? הם רוצים להמשיך “ללכלך” בטלוויזיה? לא ניתן להם). שישבו באופוזיציה עשרים שנה. לא יזיק להם.

האמת היא שלא רק הש“ד אשמים, ולא בכל. גם הגויים אשמים במשהו. בעיקר הגרמנים ואשף וגם קרייסקי. החבר של שמעון פרס. ויש עוד. אחרי הכל העולם כולו נגדנו. הם שונאים אותנו. זה ידוע. אבל מהם אנחנו לא פוחדים. על הגויים נתגבר, הצרה היא שהש”ד עזר להם. מותחים עלינו ביקורת. נכנעים לגויים. מוכרים להם הכל בחינם. את ארץ-ישראל. הם יאפשרו לערפאת להכניס קטיושות לכל מקום כדי שהם יוכלו ליפול ישר על הראש שלך, שלך ושלך. אתה, אתה ואתה.

הש“ד כבר לא בשלטון ארבע שנים. אז מה? שלושים שנה הם היו והרסו הכל. השחיתו הכל. לא עשו שום דבר. הם אשמים בכל. אנחנו יחד אתכם נצליח לתקן לאט-לאט מה שהם קילקלו. לאט-לאט. זו רק ההתחלה. אנחנו בדרך הנכונה. אבל זה ייקח הרבה זמן. בינתיים זה ברור שיצחק רבין אשם שאין מקלטים בקרית-שמונה ויש קטיושות. אלא מי אשם? דוד לוי? אנחנו? מה אנחנו – ש”ד?

זה לא נכון שאנחנו הכרנו בזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתינאי. בעברית זה אחרת – ערביי ארץ-ישראל. רק המערך קורא להם עם פלשתינאי, למרצחים הללו. אנחנו לא עשינו שום הסכם עם ערפאת. רק עם פיליפ חביב. כשמו כן הוא. גוי חביב. אנחנו הגדלנו את יוקרתו הבין-לאומית של יאסר ערפאת יותר משהוא העז לקוות בחלומותיו הוורודים ביותר? מה פתאום? אין דבר כזה. לא יכול להיות. בגין לא יכול לטעות. המערך לא יכול להיות צודק בשום דבר.

מנחם בגין פקח את עינינו. הוא גילה לנו את כל האמת על מפא"י, והמערך, ההסתדרות, הקיבוצים וכל המושחתים. הוא צודק כשהוא אומר לנו שאנחנו צודקים לגמרי, שאנחנו לא חייבים כלום לאף אחד ושמגיע לנו סוף-סוף לחיות טוב בלי להתאמץ. רק המערך ושמעון פרס (והקיבוצים) אשמים בכל. קצת גם הגויים.

אם מנחם בגין יחתום מחר על הסכם עם יאסר ערפאת להקמת מדינה פלשתינאית ביהודה שומרון ועזה, אנחנו נגיד שמנחם בגין הביא את השלום וששמעון פרס מכר את אדמת אבותינו לארגון המרצחים הקרוי אש"ף. ואם נזכה ונגיע לכך ששבתאי צבי, סליחה מנחם בגין, סליחה שבתאי צבי, יקום מקברו ויתאסלם עוד פעם אחת, יתאסלמו יחד אתו עוד רבים ממצביעי הליכוד, סליחה, עוד רבים מחסידיו השוטים של שבתאי צבי. מה אפשר לעשות. משיח זה משיח.


31.7.81