מצב קריאה

גודל גופן:
א
 
א
 
א

סְלִיחָה

מאת: יעקב שטיינברג

מצב זכויות יוצרים:

נחלת הכלל [?]

פרטי מהדורת מקור:

דביר; 1959

סוגה:

שפת מקור: עברית

י

קֹר-נֹחַם בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה שְׁרַב-קִנְאָה —

וְלֵב עָזוּב לֹא יֵדַע מָנוֹחַ;

אַךְ עֶרֶב, עֵת תֵּבֵל לְנַפְשָׁהּ מַאֲזִינָה,

יֵשׁ יַעֲרֹג הַלֵּב גַּם לִסְלֹחַ.

כָּל מְכִתַּת-הַמָּגוֹר שֶׁל חַיֵּי-הֶעָבָר

בְּלִבְנַת הָעֶרֶב נֶעְלָמָה;

גַּם אָשְׁרֵךְ מֵת, גַּם הַזְמַן אֲשֶׁר קָבַר —

נִטְרָפִים בָּאֵד וּבַדְּמָמָה.

אֵשׁ תִּיקַד בַּמַּעֲרָב — כָּל צִבְעֵי-הַסְּלִיחָה

שָׁם עוֹלִים בְּלֶהָבָה דוֹמֵמָה;

דּוֹמֵמָה הָאֵשׁ — אַךְ עֲבָרְךָ הִתִּיכָה

מִבְּלִי עֲשַׁן יָגוֹן וְחֵמָה.

יעקב שטיינברג
שיתוף, תגיות, המלצות, ורשימות קריאה   
תגיות ליצירה
המלצות קוראים
0 קוראים אהבו את היצירה, 0 המלצות כתובות
עוד מיצירותיו של יעקב שטיינברג
יצירה בהפתעה
רקע

תשובה משלשת

מאת משה ליב לילינבלום (מאמרים ומסות)


כארבעה חדשים עברו מיום שכלה המשא ומתן של בעלי דיני על מאמרי “פתח תקוה”, ולפני הקוראים הוצגו ארבע דעות שונות: א) דעתי בדבר נחיצות סעמינאריום וקונסיסטאריום לבני ישראל ברוסיא, כדי לחבר את הרבנות הדתית עם הרבנות מטעם הממשלה בכל עיר ביד רב אחד בעל תורה ומדעים, וצדדי תקנות לעגונות ולשומרות יבם (במאמרי הנ"ל); ב) דעת הרב מאנאניעוו, אשר תקנות לעגונות ולשומרות יבם על יסוד דברי התלמוד ואיזה פוסקים לא ישרו בעיניו, ותחת זה יעורר לבקש מאת הממשלה להוסיף על מכתבי המסע הכוללים עוד מכתב מסע מיוחד ליהודים הלקוח מיד הרבנים (הקול תרל"ח 50–44); ג) דעת אחד הרבנים מטעם הממשלה, האומר כי טוב ונכון הוא שתהיה הרבנות הדתית נפרדת מן הרבנות מטעם הממשלה, כאשר היא עתה, שהקונסיסטאריום תביא נזק לישראל ושאם נזכה ליסד בית ספר לישראל יהיה יותר טוב ליסד מחדש את בתי ספר הרבנים שנסגרו (שם 55–52); ד) ודעת ה' או"ר, האומר כי כל הדברים האלה אינם אלא דברים של מה בכך ושהעגונות ושומרות היבם צריכות להשאר במצבן המעציב, כדי שעל זה יכבד עול הרבנים על העם ואז יתעורר העם להמיש את צוארו ממנו (שם 68–53).

הוחלתי כל הזמן לשמוע דעות חדשות או הסכמה על איזה מן הישנות ותקותי לא באה, על כן אחשוב לא למותר עתה להצדיק את דעתי.

רקע

לדף הבית

פרויקט בן-יהודה הוא מיזם התנדבותי ליצירת מהדורות אלקטרוניות של ספרות עברית והנגשתן לציבור.