מצב קריאה

תודה רבה על שטרחת לשלוח אלינו הגהה או הערה! נעיין בה בקפידה ונתקן את הטקסט במידת הצורך, ונעדכן אותך כשנעשה זאת.


גודל גופן:
א
 
א
 
א
נא לבחור את תבנית הקובץ הרצויה (פורמט). הקובץ ירד מיד עם הלחיצה על לחצן ההורדה, ויישמר בתיקיית ההורדות המוגדרת בדפדפן.

PDF לצפייה באקרובט או להדפסה

HTML דף אינטרנט

DOC מסמך וורד

EPUB לקוראים אלקטרוניים שאינם קינדל

MOBI לקורא האלקטרוני קינדל

TXT טקסט בלבד, ללא הדגשות ועיצוב


ניתן לבצע העתקה והדבקה של הציטוט על פי התבנית הנדרשת.

שימו לב: לפניכם משאב אינטרנט, ויש לצטט בהתאם, ולא לפי המהדורה המודפסת שעליה התבססנו.

APA:
טשרניחובסקי, א/"ש. (). [ואם ישך מוציא במספר]. [גרסה אלקטרונית]. פרויקט בן-יהודה. נדלה בתאריך 2018-07-20. http://bybe.benyehuda.org/read/2162
MLA:
טשרניחובסקי, אנאקראון / שאול. "[ואם ישך מוציא במספר]". פרויקט בן-יהודה. . 2018-07-20. <http://bybe.benyehuda.org/read/2162>
ASA:
טשרניחובסקי, אנאקראון / שאול. . "[ואם ישך מוציא במספר]". פרויקט בן-יהודה. אוחזר בתאריך 2018-07-20. (http://bybe.benyehuda.org/read/2162)

[ואם ישך מוציא במספר]

מאת: אנאקראון , תרגום: שאול טשרניחובסקי (מיוונית עתיקה)

מצב זכויות יוצרים:

נחלת הכלל [?]

סוגה:

שפת מקור: יוונית עתיקה

[וְאִם יֶשְׁךָ מוֹצִיא בְּמִסְפָּר] / אנקריאון, תרגם שאול טשרניחובסקי

וְאִם יֶשְׁךָ מוֹצִיא בְּמִסְפָּר

הַטְּרָפִים עַל הָעֵצִים

וּמוֹנֶה אֶת הַגַּלִּים

בְּמֶרְחֲבֵי יָם הַנִּגְרָשׁ –

רַק אַתָּה מִסְפָּר תִּמְצָא

לַנְּעָרוֹת שֶׁאָהָבְתִּי.

רִאשׁוֹנָה מֵאַתּוּנָה

עֲלָמוֹת עֶשְׂרִים תִּקַּח

וְעוֹד חֲמֵשׁ-עֶשְׂרֵה תּוֹסִיף.

וְעֲלֵיהֶן עוֹד לִגְיוֹנוֹת

יְפֵה-פִיּוֹת מִקּוֹרִינְתְּ,

מִפְּנֵי שֶׁהִיא בַּאֲחָיָה,

אֲשֶׁר נָשֶׁיהָ יָפוֹת.

וּמְנֵה לִי מִן אִי לֶסְבּוֹס

וְעַד לְבוֹא יוֹנִיָּה,

מִקַּרִיָּה, מֵרוֹדוֹס

אַלְפַּיִם יַעֲלוֹת-חֵן.

“ אַלְפַּיִם?!” – מַה תִּשְׁתָּאֶה!

לֹא עוֹד כִּנִּיתִי טִירוֹס,

קַנוֹבוֹס לֹא הִזְכַּרְתִּי,

וּכְרַכִּים עַל אִי כְּרֵתִים,

אֲשֶׁר שָׁם אֵרוֹס שׂוֹרֵר.

וְאֵיך אֲכַנֶּה נְעָרוֹת

מֵעֵבֶר גְּבוּל גַּדֵירָה,

בְּבַקְטְרִיָּה וּבְהִנְדּוּ,

לָהֶן תִּכְלֶינָה עֵינָי?

אנאקראון
שיתוף, תגיות, המלצות, ורשימות קריאה   
תגיות ליצירה
המלצות קוראים
0 קוראים אהבו את היצירה, 0 המלצות כתובות
עוד מיצירותיו של אנאקראון (מחבר)
רקע
אנאקראון

יצירותיו הנקראות ביותר של אנאקראון

לכל יצירות אנאקראון בסוגה שירה

לכל יצירות אנאקראון

עוד מיצירותיו של שאול טשרניחובסקי (מתרגם)
יצירה בהפתעה
רקע

בשל ריחה של טבק

מאת יצחק ליבוש פרץ / שמשון מלצר (פרוזה)

כשישב הבעל־דבר, רגל על גבי רגל, עם גחוּך של נעימות ושוֹבע, ודפדף, כך סתם, להנאתו, מפהק־לחצאין, בפנקס־ הקוֹנט"וֹ של נפש-כל-חי, נתעורר לפתע והכה כף אל כף.

הוא הגיע אל הקוֹנט"וֹ של הרב דחלם – ואין תמונת אות –דף ריק.

לקול הכּאת הכף, כמובן, באו בינתים במרוצה ונתכנסו לפּיטוּטי"ן- של- גהינום; הם עומדים בפתח, כאותם כלבים, לשונותיהם משורבבים, ומצפים לפקודה.

– שלחו בבקשה – מצווה הבעל-דבר – מישהו למעלה, להוָדע, אם הרב דחלם יש לו אריכות ימים.

הלפּיטוּטי"ן נעלמים בחשאי, כשם שבאו בחשאי, ואין עובר רבע-שעה אחד, באה תשובה: היו באוצר החיים; החוט של הרב דחלם – כמעט בעין לא לראות – היום-מחר קוראין לו!

– יכנס הלבלר!

בא-נכנס ברקידה לבלרון קרח, עם עינים אדומות- מתרוצצות-תאותניות, כרעים של תרנגולת, קידה לשם, השתחוָיה לכאן; קופץ ומתיישב על הרצפה השחורה להוטת- הזפת ישיבת תוגר – הרגלים מתחתיו; חוטף ומוציא מצד אחד של כיס-החזה כלי כתיבה: נוצת עורב חדשה וממורטה; קסת עם דם-חוטא אדום, שנמצץ מן הבא על העריות – מן הצד האחר. ומגולל פסת קלף חדש, שעוּבּד מעורו של אפיקורוס, רוקק על כף-היד ומטיל מבט נכנע-שבנכנע אל הבעל־דבר: מוכן!

מתכופף הבעל-דבר ונשען על הכורסה ומכתיב. הלבלרון משרבב את לשונו ומטיל קו אחר קו.

הנוצה מתרוצצת וחורקת, ואל הבית-דין של מעלה יוצאת ועולה הודעה כהאי לישנא:

“היות ונאמר בפסוּק: כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשׂה טוב ולא יחטא… והנה ישנו הרב דחלם, שעומד ברגל אחת על פי הקבר, והדף שלו ריק! על-כן, אם רוצין, שיהא ”משה אמת ותורתו אמת“ – ימסרו נא את החלמאי ברשותו של הבעל-דבר”…

ובאה, לאחר ישוּב-דעת קצר, תשובה מן הבית-דין של מעלה “עיין איוב, פרק א׳”.

מבין כבר הבעל-דבר, למה מתכּונים: עשה בו – פירוּש הדבר – כרצונך, “הנוֹ בידיך, רק את נפשו שמור”

– לחיות צריך הוא, כמה שנרשם לו.

אבל לא קלים הדברים כפי שהם נאמרים.

אשה אין לו, לא עליכם, לרב דחלם, כלל וכלל; זה כמה וכמה שנים אלמן הוא.

הבנים והבנות - נשואים, ו“לא יומתו אבות על בנים”, יחזקאל אמר – ואין לשנות! על צאן ובקר וַדאי שאין מה לדבּר – ואפילו לא משהו של עז! ועורו של הרב דחלם בין-כך-וכך אינו נקי, הריהו מתגרד, המסכן, מתגרד תדיר…ובכלל: לתפוס רב חלמאי ביסורים!

רקע

לדף הבית

פרויקט בן-יהודה הוא מיזם התנדבותי ליצירת מהדורות אלקטרוניות של ספרות עברית והנגשתן לציבור.