הַכְּבִישׁ אֶל הַכְּפָר. הַשְּׁבִיל אֶל הַצְּרִיף.
הַהֵלֶךְ קַשּׁוּב, הַהֵלֶךְ שׁוֹמֵעַ:
כְּבָר סָעַר הַכִּסְלֵו וּמְבָרֵךְ הַקָּטִיף,
שׁוֹקְקִים הַשָּׂדוֹת – וְאוֹיֵב עוֹד יָרֵעַ.
הָעֶרֶב צוֹעֵד וְרוֹעֵף עִצָּבוֹן:
“הַכְּאֵב אַל יִבְכֶּה, הַשִּׂמְחָה אַל תָּרִיעַ”.
מִי זֶה בָּא בִּמְשׁוּבָה? – זֶה פִּרְחַח הַ“גַּנּוֹן” –
לַאֲבִיבוֹ הַשְּׁלִישִׁי יְמַהֵר לְהַגִּיעַ – –
נֶעְלַם. הֶאָסְפָה אוֹתוֹ יָד אִמָּהִית,
אוֹ נָפַל אֶל הָאֹפֶל, לָעֶצֶב, לַבֶּכִי?
הַצּוֹפֶה מֵעַל ראׁשׁ הַמִּגְדָּל כְּבָר מַבִּיט:
מָה הָאוֹת מִמֶּרְחָק, אַתָּה, הַשָּׁב מִדְּרָכֶיךָ?
אשדות, תרצ"ט